سلام

امیدوارم شاد و سلامت باشید و تا حالا با آموزش ها همراه بوده باشید. مطمئنا یکی از بهترین راه های فراگیری آموزش ها، اجرای آموزش ها بعد از مشاهده ی درسنامه هست.

در جلسه ی قبل با نمادها آشنا شدید و اعلام شد برای آشنایی با نام نمادها، به دیده بان بازار مراجعه کنید. تصویر زیر، دیده بان بازار سرمایه می باشد که ازین لینک قابل دسترسی هست. (در جلسه ی قبل هم نحوه ی دسترسی به این بخش رو از صفحه ی سایت تی اس ای توضیح داده بودیم) درس دهم آموزش سرمایه گذاری در بورس

گفتیم که شما در دیده بان بازار نمادها رو به ترتیب زیر میتونید ببینید.

آموزش دیده بان بورس

آموزش دیده بان بورس

برای مثال در تصویر بالا شما می تونید در گروه خدمات فنی و مهندسی شرکت کنترل خوردگی تکین کو را با نماد رتکو مشاهده بفرمایید. در ستون های بعدی به ترتیب تعداد معاملات روز، حجم معاملات روز، ارزش معاملات و غیره آورده شده است. از آنجا که در دروس قبلی در خصوص قیمت های پایانی و آخرین و غیره صحبت شده است، مجددا به ارائه ی توضیحات در آن خصوص نمی پردازیم.

در تصویر زیر هم یک نمونه از اطلاعات نماد در صفحه دیده بان بازار تی اس ای آورده شده است:

آموزش سایت بورس

آموزش دیده بان بازار

همانطور که در تصویر بالا می بینید، شما با کلیک بر روی ردیف سهام ایران خودرو با نماد “خودرو” اطلاعات این نماد اعم از معاملات و سفارش های خرید و فروش را در سمت چپ صفحه مشاهده می فرمایید.

همچنین شما می تونید به صورت زیر به تنظیمات دیده بان بازار دسترسی داشته باشید:

آموزش دیده بان بورس ، آموزش بورس

آموزش دیده بان بازار- آموزش تنظیمات دیده بان تی اس ای

همونطور که در تصویر بالا مشاهده کردید، می تونید گروه بندی ها را تغییر دهید یا به تناسب نیازتان، تنها برخی نمادها را مشاهده کنید. برای مثال برای خرید اوراق مسکن، بهتر هست که تنها این اوراق را در دیده بان وارد کنید تا بتوانید کنترل مناسبی بر روی این گروه داشته باشید.

شما می تونید سوالات خود را در بخش تماس با ما یا در بخش نظرات هر یک از مطالب سایت مطرح بفرمایید. مطمئنا سوالاتی که در بخش نظرات مطرح شوند با اولویت بالاتری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

امیدوارم به زودی معاملات پرسودی را تجربه کنید.

با آرزوی موفقیت

حسن رحمانی

آموزش بورس ، آموزش دیده بان بورس ، راهنمای سرمایه گذاری در بورس ، آموزش تنظیمات سایت تی اس ای، دیده بان تی اس ای