امیدوارم بهروز و سلامت باشید.

امروز می­خواهیم یه سایت مرجع بورسی رو خدمتتون معرفی کنم.

تا حالا شاید از خودتان پرسیده باشی که قیمت سهم شرکت را از کجا می­توان دید؟

در سایت شرکت؟

در سایت سازمان بورس؟

در کجا؟

در اینجا قصد دارم به تمامی ابهامات شما عزیزان پاسخ بدهم.

آموزش تصویری بورس ، سایت تی اس ای

خوب ابتدا لازمه خدمتتون عرض کنم که تمامی شرکت ها در بازار بورس و فرابورس با نمادهاشون شناخته می شن. نمادها اغلب نشان دهنده ی نوع صنعت هستند و عملا چند حرف خلاصه از نام اصلی شرکت به عنوان نماد شرکت انتخاب می شه.

برای مثال شرکت های پتروشیمی در گروه محصولات شیمیایی قرار دارند و عمده ی نمادهای این گروه در ابتدای کلمات خود با حرف “ش” شروع می شوند. برای نمونه شرکت پتروشیمی فناوران با نماد “شفن” در بورس شناخته میشه. یا برای مثال شرکت های گروه دارو در ابتدای نماد خود حرف “د” را دارند. برای مثال شرکت تامین مواد اولیه داروپخش را با نماد “دتماد” می شناسند.

برای آشنایی با نمادها تنها نیاز به تجربه هست و هیج ترسی از این کلمات نداشته باشید و به زودی با نمادها کاملا آشنا خواهید شد. البته تعداد بالای نمادها باعث شده است حتی  فعالان قدیمی بازار هم با مشکل شناسایی نماد مواجه باشند. پس اصلا جای نگرانی نیست.

خوب حالا متوجه شدیم که برای بررسی گزارشات شرکت یا حتی قیمت شرکت باید با نماد اون آشنا باشیم. حالا برای آشنایی با نماد شرکت ها چه کار باید کرد.

بهترین کار استفاده از سایت مدیریت فناوری بورس تهران هست که میشه گفت از مراجع اصلی سازمان بورس به شمار میاد. شما در این سایت اکثر اطلاعات از قیمت سهم و نمودارها گرفته تا اطلاعات مالی شرکت ها را می توانید مشاهده نمایید.

این سایت به آدرس :

http://tsetmc.com

در دسترس شما فعالان حرفه ای بازار می باشد.

صفحه ی اصلی این سایت به شکل زیر می باشد:

آموزش بورس، آموزش تی اس ای، آموزش سایت بورس

آموزش بورس،آموزش سایت بورس

شما برای آشنایی با نمادها بهترهست به قسمت دیده بان بازار که در تصویر زیر علامت زده شده است مراجعه بفرمایید تا فهرست تمام نمادهای فعال بازار رو در اونجا مشاهده بفرمایید.

آموزش بورس، آموزش تی اس ای، آموزش سایت بورس

آموزش بورس- آموزش سایت بورس

در این بخش قیمت تمامی نمادهای فعال در بورس و فرابورس آورده شده است.

در قسمت های بعدی به توضیح بخش های دیگر سایت می پردازیم.

پیروز باشید!

حسن رحمانی

سایت قیمت سهام

سایت تی اس ای

آموزش قیمت سهام

آموزش تی اس ای

آموزش بورس