به نام او که سرچشمه ی همه ی خوبی هاست

امروز هم با بازار کم حجمی مواجهیم و ارزش بازار در ساعت ۹:۴۸ برابر با ۳۵.۸ و ۲۵.۳ میلیارد تومان است و شاخص کل ۶۴ واحد رشد کرده است.


 

۹:۴۹ – اخابر ۲۵۵۵ ریال است و ابتدای صبح قمت تا ۲۵۷۷ ریال هم رشد کرده بود و فشار خرید توسط حقوقی ها بالاست و چند روز گذشته فروشنده های قویتری داشته است و چندین خرید در زیر ۲۵۰ تومان داشته ام و منتظر رشد قیمت تا ۲۶۰ تومان و خالی کردن نیمی از سهام و نوسان گیری

۹:۵۱ – گروه دارویی از سرعت رشدش کاسته شده است و دسبحا در این گروه به مقاومت خورد و در حال حاضر ۸۷۴ تومان است؛ سهام این گروه روز بسیار پرحجی داشتند و شاخص گروه نیز بر روی مقاومت قرار گرفته است و یک روز پرحجم دیگر نیاز دارد .

داسوه هم ابتدای صبح تا سقف قیمتی ۱۴۴۲ تومان رشد کرد و با اندکی افت ۱۴۲۵ تومان است

۱۰:۰۷- غچین در مثبت کامل معامله می شود و ۱۷۶۰ قیمت خورده است.

۱۰:۰۸- خپویش در منفی کامل صف فروش دارد؛ این نماد با کمی افت بیشتر ارزشمندتر خواهد بود و در ختراک هم که دیروز صف خرید رو شاهد بودیم امروز در منفی ۲% و قیمت ۱۹۰۵ ریال معامله می شود و احتمال رشد قیمت دور از انتظار نیست؛ این سهم بازیگران خاص خودش را دارد و امروز بسیار کم حجم دنبال می شود و ۷۵،۰۰۰ حجم خورده است.

۱۰:۱۰- شفن هم در ۲۸۱۹ فروشنده نشسته است و این سهم هم مدتهاست که بسیار کج حجم دنبال می شود.

فباهنر هم با افت ۱.۳ درصدی در ۲۱۳ تومان معامله می شود و بسیار کم حجم بوده است و خرید در زیر ۲۱۰ تومان مطلوب خواهد بود به دید نوسان.

حتوکا بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ نوسان می کند و الان ۲۷۵ تومان است و احتمالا بشود در ۲۷۰ امیروز خرید کرد و لی فروشنده و خریدار متعادلند و احتمال رشد قیمت بیشتر است با توجه به جو نسبتا خوب هم گروهی ها

۱۰:۱۳- بیمه ای ها بسیار کم حجم دنبال می شوند و خرید در زیر قیمت های اسمی مناسب است.

۱۰:۱۵- ونیکی هم خوشبختانه مقداری افت کرده است و در منفی ۲.۹۵% و قیمت ۱۶۷ تومان معامله شده است و فروشنده هم راضی شده است که در قیمت های پایین تر بشیند و فروشنده قوی تر است و ۲۱،۰۰۰ حجم خورده است.

** تجربه چند روز پیش مجددا در حال تکرار است و در صورت مشاهده مجدد وارد استراتژی شود.

۱۰:۱۸- ذوب در ۲۵۰ تومان برای نوسان انتخاب شد و الان با خارج شدن از محدوده مد نظر ۲۶۰ تومان است ۳۷۰،۰۰۰ حجم خورده است و در صورت افت می تونه جذاب باشه

گروه استخراج کانه های فلزی تقریبا متعادل دنبال می شوند و در این گروه مدتی است که کنور منفی کامل است؛ در رویی ها هم میل به افزایش قیمت وجود دارد و کروی ۲۳۳ تومان است و مدتی پیش در ۲۲۷ تومان به دید نوسان خرید شد و با رشد قیمت فروشنده خواهم بود و الان حدودا ۵۴۷،۰۰۰ حجم خورده است که خ حقوقی ۲۰۲،۰۰۰ و ف حقوقی ۲۸۵،۰۰۰ سهم می باشد. در کروی هم فاصله دستور خرید و فروش تقریبا کمی بیشتر شده است و فروشنده ها زیاد راضی به فروش در قیمت های پایین نیستند. فروشنده در ۲۳۳۷ و خریدار ۲۳۲ نشسته بود که بلافاصله ریدار قیمت هایش را بالا آورده است و احتمال رشد قیمت دور از انتظار نیست. عمده خی=ریدار حقوقی کروی ؛ فاسمین می باشد.

در این گروه کاما شرایط بسیار بهتری برای خرید دارد و در حال حاضر ۹۳۷۲ ریال است و فروشنده ۹۵۷۵ ریال و خریدار در ۹۵۰۰ ریال نشسته اند که فروشنده راضی به فروش شد و احتمالا سهم امروز در همین قیمت ها نوسان کند.

فاسمین هم که رشد بهتری را در این هفته تجربه کرده و از ۳۷۰ تومان تا ۳۹۰ تومان رشد کرده است و باید دید آیا توان عبور از ۴۰۰ تومان را هم دارد یا خیر. ۴۸۴،۰۰۰ حجم خورده است و ۱۶۴،۰۰۰ سهم توسط حقوقی ها بلوک خورده اس.

۱۰:۳۰- سیمانی ها هم تقریبا همگی مثبت معامله می شوند و در تایم یک ساعته در حال قطع میانگین ۲۱ روزه از پایین هستند و این شرایط را بهتر خواهد کرد؛ این گروه مدتی بود که بر روی حمایت حرکت می کرد و پتانسیلی برای افزایش قیمت نداشت و فروشنده هم راضی به خرید نبود و حجم در قیمت بالا بیشتر زده شده بود.

ستران هم در حال حاضر ۳۸۲ تومان است و ۹۸،۰۰۰ حجم خورده است و فروش حقوقی در این سهم ۵۲،۹۰۰ سهم است.

ساروم هم طبق جو مثبت گروه سیمان در ۵۹۰ تومان خریدار نشسته است ولی فروشنده در ۶۱۶ نشسته است و جو مثبت گروه باعث شده زود فروشنده بچربد و الان در ۳% مثبت و ۶۱۱۹ ریال معامله شده.

۱۰:۳۲- در شسپا تحرکات حقوقی کمتر شده است و سهم در ۱۵۴۰ تومان معامله می شود و ۱۷۱،۰۰۰ حجم خورده است و برای اولین بار فروش حقوقی از خرید بیشتر است.

ولصنم هم با افت به ۲۰۷۹ ریال رسیده است؛ گروه لیزینگ مدتی مثبت خوردند و همگی در حال اصلاح قیمت هستند؛ ولصنم به یکباره از ۱۹۰ تومان شروع به افزایش قیمت کرد.

وبانک هم امروز به ۴۴۴ تومان هم رسیده است و مطمئنا گزارش خوب شاراک می تواند سهم را ازین محدوده بیرون بیاورد.= و الان ۴۵۱۹ ریال است و در این سهم مدت هاست که تنها حقوقی ها در حال تحرکند.

۱۰:۳۸ دسبحا ۸۷۰ تومان است و فروشنده قوی تر است ولی به نظر آماتورها در حال خریدند و داسوه هم با خرید ۲۶۰۰۰ سهم توسط حقوقی قیمت بالا آمده و است ۱۴۴۰ تومان رسیده است.

۱۰:۴۰- در شسپا خریدار در ۱۵۳۷ نشسته و فروشنده در  ۱۵۴۰ ؛ کدم پیروز خواهد بود؟

گروه فرآورده های نفتی عمدتا منفی و متعادل منفی هستند.

متوسط خرید هر کد حقیقی شسپا ۵.۵ میلیون تومان است.

۱۰:۴۳- اخابر در رشد قیمت نتونست به سقف ۲۵۷ تومان امروز برسد و کاهش قیمت طبیعی است و فعلا خریداران قوی در سهم نیستند.

۱۰:۴۴- در ونیکی خریدار کمی بالاتر آمده است و در ۱۶۸ نشسته است.

۱۰:۴۵- در شسپا خریدار ۱ تومان بالا آمد.

در دسبحا اکثر مواقع فاصیه ی بین پیشنهاد خرید و فروش بالا بوده است و جو گروه تعیین کننده ی اصلی بوده است، پس دسبحا را میشه گفت مطابق با شاخص دارو حرکت می کنه.

۱۰:۴۷- در شسپا فروشنده راضی شد و ۱۵۳۷ فروخت

۱۰:۵۸- سیمانی ها به سمت صف خرید حرکن کردند و ستران ۳۹۱ تومان و ساروم هم ۶۱۶۸ ریال؛ حجم معاملات گروه به تندی در حال افزایش است.

۱۱:۰۲- از تاریخ ۱۸ مهرماه توافق شده است تحریم بانکی و سوییفت برداشته شود.

شنیده های بازار :

شپاس: افزایش پایدار صادرات شرکت به کشورهای منطقه در کنار رشد تولید داخلی می تواند شرکت را در افزایش eps یاری کند. همچنین شایعاتی مبنی بر کاهش هزینه های جانبی فروش شرکت نیز شنیده می شود که در صورت قوت گرفتن آنها، می تواند در کوتاه مدت باعث رشد ۱۰ درصدی قیمت سهم شود.

زاگرس: از پتروشیمی زاگرس خبر می رسد که این شرکت در شش ماهه اول سال جاری در حدود ۱.۴۲میلیون تن متانول تولید کرده است. دستیابی به این میزان تولید در واقع به معنای تولید کل سالانه در حدود ۲.۲۵ میلیون تن می باشداز اینروی با پوشش شش ماه ، ظن دستیابی زاگرس به ۲۹۰۰ ریال پوشش سود در شش ماهه اول سال ۱۳۹۳ می تواند تقویت شود.

شخارک : شنیده میشود شرکت به شدت به دنبال لغو افزایش نرخ خوراک می باشد. برای خارک با توجه به محاسبه تسعیر دلار با ۲۶۵۰ تومان و با وجود اینکه برای۵ ماه ابتدایی ۳۲۰۰ فروخته  احتمال تعدیل شخارک تا ۳۵۰ تومان نیز وجود دارد.

خودرو : طبق برخی شایعات خودرو در گزارش ۶ ماهه حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال فروش داشته است . شنیده شده  شرکت در گزارش ۶ ماهه به ۱۸۰ تا ۲۱۰ ریال تحقق سود داشته باشد .حتی برخی از سود ۵۰ تا ۶۰ تومان هم صحبت می کنند.

پاکشو: : بحث افزایش نرخ انها گویا قطعی شده و به زودی شنیده می شود پاکشو نیز زیر ۲۰% سود خود را تعدیل می کند .

ثنوسا : شنیده شده شرکت قصد فروش یک پروژه در کیش را دارد.

وبصادر : در مورد وبصادر گفته می شود سرمایه گذاری غدیر مجدد در روزهای آتی آگهی می شود و سود بانک صادرات پس از فروش حدود ۲۰ تومان برآورد شده است.

گروه دارویی:  شنیده شده در مجمع تیپیکو ۲ تن از مدیران شرکت های زیر مجموعه اعلام کردند که افزایش نرخ دارو از دو هفته قبل شروع شده و تقریبا هر هفته کمیسیون قیمت گذاری تشکیل می شود و هر بار به چند قلم دارو افزایش نرخ ۱۰ الی ۱۲درصدی می دهند.

گروه سیمان: اخباری پیرامون تسعیر و تسویه هفتصد میلیون دلار از بدهی ارزی سیمانی ها با ارز مبادله ای شنیده می شود . همچنین، با درخواست استمهال صنعت خاکستری موافقت شد

بمپنا:  گفته می شود بمپنا  افزایش سرمایه از محل انباشته و آورده، شفاف سازی قرارداد سیکل ترکیبی با وزارت نفت و پوشش مناسب  ۶ ماهه را پیش رو دارد.

عرضه اولیه :  شنیده ها از عرضه اولیه شرکت قاسم ایران در تاریخ ۲۰ مهر ماه حکایت دارد. پس از عرضه این هلدینگ غذایی قرار است شرکت خودکفایی آزادگان نیز در بورس عرضه شود.

گروه بانکی : ۱- به نقل از ایرنا گفته می شود شورای پول و اعتبار اساسنامه بانک های شهر، حکمت ایرانیان، قوامین، انصار و آینده را تصویب کرد .

۲- شورای پول و اعتبار خبر می رسد که با عنایت به انتشار آمار تورم ۶ ماهه ، این شورا درصدد تغییر نرخ سود سپرده ها متناسب با نرخ جدید تورم می باشد. در این صورت انتظار می رود که در تصمیمات جدید شورا نرخ ها در حدود ۲.۵ درصد کاهش را تجربه نمایند

۳- در حاشــیه جلســه نیویــورک توافــق شــد از تاریــخ ۱۸ مهرمــاه تحریــم بانکــی و ســوییفت برداشــته شــود

مفاخر: شنیده شده مجوز افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی یک سهم با نام مفاخر تایید نشده است.

گروه شوینده ها :گفته می شود مجوز افزایش نرخ ۱۲ درصدی امروز به شوینده ها داده شد البته به جز محصولات پودری.

حتاید :در ایلنا گفته شده مدیر عامل سابق شرکت تایدوا‌تر با بیان اینکه تایدوا‌تر هنوز در بندر شهید رجایی مستقر است، ‌ گفت: فقط نام تایدوا‌تر حذف شده و هنوز این شرکت اپراتور بندر شهید رجایی است.

بیمه میهن: افزایش قابل توجه صدور بیمه نامه ها و بهبود عملکرد بیمه میهن در نیمه اول سالجاری،انتظارات از تعدیل مثبت بیش از ۱۵ درصدی در گزارشات ادواری و رشد قیمتی سهم

وتوشه : افزایش سودآوری شرکتهای زیر مجموعه وتوشه و عبور NAV سهم از مرز ۷۵۰ تومانی و برنامه تعدیل مثبت عایدی در نیمه دوم سال

 

۱۱:۰۵ -خبر مهم: کاخ سفید به ایران اطمینان داد که به نیروهای اسد حمله نخواهد کرد:

http://www.entekhab.ir/fa/news/182062

اجرای عملیات بارور سازی ابرها:

http://www.entekhab.ir/fa/news/182069

۱۱:۰۷- دسبحا همانطور که گفتم شاخص گروه دارویی است و در حال حاضر ۸۶۰۲ ریال است، این سهم باید بتایش با شاخص دارو محاسبه شود.

ارزش بازار ۶۶.۲ و ۳۹.۹ میلیارد تومان و شاخص کل ۸۴ واحد افزایش پیدا کرده است

شایعات بر روی گروه خودرو بالاست.

۱۱:۰۹- غچین ۱۳،۰۰۰ حجم خورد و خریداری در ۱۷۵۰ ندارد و خریدار در ۱۷۰۰ نشسته است.

خپارس ۶۷۹ ریال است و ۱۲ میلیون حجم خورده است و پایانی ۶۸۲ ریال است.

۱۱:۱۰- ونیکی با خرید ۱۰۰،۰۰۰ سهم توسط حقوقی به قیمت ۱۷۴۹ ریال رسید ولی بازار پشت سهم نیامده است

۱۱:۱۹- سیمانی ها صف شدند و ساروم ۲۱۱،۰۰۰ صف خرید در ۶۱۷۴ ریال دارد و ستران هم ۳۹۳۶ ریال صف حرید است.

۱۱:۲۲- رویی ها هم با افزایش تقاضا رو به روی شدند . فاسمین ۴۰۰ تومان و ۱.۷ میلیون حجم خورده است و کاما ۹۷۹ تومان و کروی در ۲.۳% مثبت ۲۳۷۱ ریال معامله می شود و ۲ میلیون حجم خورده است.

۱۱:۲۵ – ستران ۱.۳ میلیون حجم خورده است و یک حقوقی در سقف قیمت فروشنده است و تا حالا ۱۶۷،۰۰۰ فروخته است و یک حقوقی با ۷۲،۰۰۰ صف کرده است.

۱۱:۲۹- ستران ۲۲۰،۰۰۰ صف شد

۱۱:۳۰- در ونیکی با اردر های تعداد بالا نشسته اند تا جلوی افت قیمت را بگیرند.

۱۱:۳۳- شسپا مجددا ۱۵۴۵ شد ولی این بار خریدار در ۱۵۳۹ نشسته

۱۱:۳۶- داسوه مجددا صف شد

۱۱:۳۹- دارویی ها امروز هم پرحجم معامله شده اند

– خبر مربوط به لغو تحریم سوئیفت شرایط کشور را بسیار مناسب خواهد کرد.

۱۱:۴۲- استخراج کانه های فلزی متعادل و منفی معامله می شوند.

۱۱:۴۳- دقیقا مطابق پیش بینی سیمانی ها حرکت کردند و تا الان ۴ % سود خالص و به نظرم حرکتشان ادامه داشته باشد.

۱۱:۴۵- وپخش هم بعد از مدتها کمی بالا رفت و خریدار در ۱۶۴۵ تومان دارد.

۱۱:۴۸- ونیکی را با ۳۰۰،۰۰۰ خرید حقوقی کمی بالا آوردند.

**تجربه: حقوقی ها بعد از مدتی حمایت کمی خسته می شوند و می توان کمی پایین خرید کرد ولی مجدد بعد از ۲ روز شروع به خرید می کنند و جلوی افت قیمت را می گیرند.

۱۱:۵۱- یک مقدار از فاسمین رو در ۴۱۰ خالی خواهم کرد؛ خرید در ۳۶۰ تومان بوده است.

۱۱:۵۳- ارزش بازار ۸۲.۲ و ۵۲.۸ میلیارد تومان و شاخص کل ۷۲ واحد رشد کرده است.

۱۱:۵۷ – اخابر ۴۱۲،۰۰۰ حجم خورده است و ۳۱۷،۰۰۰ خرید حقوقی بوده است.

-شفن به ۲۷۷۰ تومان افت کرده است.

۱۱:۵۸- از رشد گروه روی اندکی کاسته شده است.

هر تن روی در بازار جهانی در حال حاضر ۲۲۴۶ دلار است و هر بشکه نفت ۹۶.۸ دلار

۱۲:۰۱- از منفی گروه لیزینگ کمی کاسته شده است و کمی متعادل شده اند و در حال نزدیک شدن به صفر تابلو هستند.

۱۲:۰۷- در حدود ۳۰۰،۰۰۰ سهم ستران به صف عرضه شد و الان ۴۸۶،۰۰۰ سهم صف دارد.

۱۲:۰۹- ذوب ۲۵۸ تومان و ۱.۱۳ میلیون حجم خورده است و فروشنده قوی تر از خریدار است.

۱۲:۱۲- ارزش بازار ۵۹.۲ و ۵۴.۷ میلیارد تومان و شاخص کل ۷۱ واحد رشد کرده است.

۱۲:۱۶- دسحا ۸۶۰ تومان و خریدار و فروشنده هر دو به کاهش قیمت اعتقاد دارند.

۱۲:۱۹- صف ستران ۲۰۰،۰۰۰ عرضه شد و ولی مجددا جایگزین شد و ۲.۲۴ میلیون حجم خورده است.

۱۲:۲۵- وکار از ۲۱۳ تومان شروع به رشد کرد و الان ۲۲۴ تومان است

۱۲:۲۵ – بازار رشد کرده است ولی پولی به بازار تزریق نشده است و این مسئله پتانسیل اصلاح قیمتی را در بسیاری از سهام افزایش می دهد.

۱۲:۲۶- گروه رویی پرحجم دنبال می شود.

۱۲:۳۰- ارزش بازار ۱۰۵.۴ و ۶۴.۱ میلیارد تومان و شاخص کل با ۶۱ واحد رشد به ۷۱،۷۸۸ واحد رسیده است و در ۳۹،۰۰۰ و ۱۳،۰۰۰ معامله تعداد ۳۴۴ و ۶۷ میلیون سهم مبادله شده است .

 

– در گروه روی امروز شاهد افزایش قیمت بودیم؛ این گروه در گزارش ۶ ماهه با توجه به میانگین بالای قیمت هر تن در بازارهای خارجی تعدیل مثبت خواهند داشت و باید دید آیا بازار در مورد آنها کارا بوده است یا خیر؛ نماد فاسمی در ان گروه و نماد کاملا ارزنده هستند و کاما را می تواند در بلند مدت مد نظر داشت و فاسمین هم گزینه ی مناسبی برای نوسان گیری است.

-فاسمین امروز در ۳.۴۷% مثبت و قیمت ۴۰۳ تومان بسته شد و پایانی آن ۳۹۷۴ ریال بوده است و امروز  ۲.۴ میلیون حجم خورد که تقریبا حجم بسیار خوبی است و خ حقوقی و ف حقوقی به ترتیب ۹۸۰،۰۰۰ و ۶۸۰،۰۰۰ سهم بوده است. خریدار نیز قدرتمند تر بوده است.

-کاما هم امروز پرحجم معامله شد و ۱۰۰،۰۰۰ سهم حجم خورد و خریدار و فروشنده متعادل بودند. امروز در ۹۷۰ تومان بسته شد و پایانی هم ۹۵۳ تومان.

-کروی هم در انتهای بازار کمی افت کرد و از مثبت ۲% به مثبت ۱% رسید و در قیمت ۲۳۴۱ ریال بسته شد و این سهم هم امروز پرحجم معامله شد و ۲.۴ میلیون سهم معامله شده است که خ حقوقی و ف حقوقی به ترتیب ۷۰۰،۰۰۰ و ۱ میلیون سهم بوده است. یک ردر نمایشی برای اعلان جنگ افزایش قیمت در ۲۳۷ تومان به حجم ۱۰۰،۰۰۰ تا گذاشتند.

-سیمانی ها پرحجم و خوب معامله شدند؛ در هفته ی گذشته نیز یک روز سیمانی ها خوب معامله شدند و در این هفته به نظر می رسد استارت یک حرکت صعودی حداقل ۸ درصدی را زده اند. ستران در این گروه با صف خرید ۳۱۱،۰۰۰ سهمی به وسیله ی ۸ کد در قیمت ۳۹۳۶ ریال بسته شد و پایانی هم با ۳.۲۵% رشد در ۳۹۰۸ ریال بسته شد و امروز سهم پرحجم بود و ۲.۲ میلیون سهم حجم خورد که نسبت به روزهای گذشته ۴ برابر افزایش حجم داشته ایم. خ حقوقی ۲۷۲،۰۰۰ و فروش حقوقی ۴۶۷،۰۰۰ سهم می باشد. در دیگر سیمانی سهام ساروم هم با افزایش تقاضا مواجه شد و اولین سهمی بود که صف خرید شد و با ۲۰۰،۰۰۰ سهم صف خرید در ۶۱۷۴ ریال بسته شد و این سهم نیز که در روزهای پیش ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ حجم می خورد امروز  ۷۶،۰۰۰ حجم خورد و پایانی ۰.۸۶% رشد در ۵۹۸ تومان بسته شد. ۵ کد خریدار و ۹ کد فروشنده.

-ولصنم هم در انتهای بازار با کاهش تقاضا رو به رو شد و از ۲۱۳ تومان افت کرد و در ۲۰۸ تومان بسته شد. حجم معاملات ۹۸۳،۰۰۰ سهم بود که خ حقوقی ۳۲۱،۰۰۰ سهم بوده است. پایانی سهم هم در ۲۰۸ تومان بسته شد.

– وبانک هم امروز در صفر تابلو در قیمت ۴۴۹۷ ریال بسته شد و پایانی نیز با دو ریال اختلاف بسته شد، امروز ۷۱۳،۰۰۰ حجم خورد و خرید حقوقی ۴۹۹،۰۰۰ و فروش حقوقی ۳۳۵،۰۰۰ سهم بود. این سهم هم با حرکت پتروشیمی ها به خصوص شاراک حرکت خواهد کرد. در بعضی اوقات توسط توسعه ملی حمایت می شود و در حال حاضر خریداران حقوقی فرصت مناسبی برای خرید این سهم دارند.

– شسپا نیز امروز منفی معامله شد و در کمترین قیمت به ۱۵۳۷ تومان رسید ؛ معاملات این گروه عمدتا منفی دنبال شد و باید دید اقبال بازار چه زمانی به سمت این گروه روی خوش نشان خواهد داد. امروز ۴۶۲،۰۰۰ حجم خورد که خ حقوقی ۲۳۰،۰۰۰ و ف حقوقی ۱۵۸،۰۰۰ سهم بوده است.

– در گروه دارو برخی از نماد صفهایشان عرضه شد و پیش بینی اصلاح قیمت برای آنها دور از ذهن نیست و در نماد دسبحا ۸۵۵ تومان بسته شد و حجمی معمولی در حدود ۲۴۶،۰۰۰ سهم زده شد. اما در دیگر سهم گروه داسوه در مثبت کامل در ۱۴۴۲ تومان بسته شد و ۲۰۴،۰۰۰ حجم خورد و پایانی سهم نیز ۱۴۴۰۹ ریال بسته شد. خروج ازین سهم به نظر در مثبت کامل بعدی استراتژی خوبی باشد.

-وکار در گروه بانکی فروشنده ای ندارد و امروز با افزایش تقاضا رو به رو شد و در ۲.۵% مثبت و قیمت ۲۲۴ تومان بسته شد. این سهم نیز در صورت حرکت گروه بانکی از سهامی خواهد بود که نوسانی ۸ درصدی خواهد داشت. با خبر امروز در خصوص لغو تحریم سوئیفت به زودی حرکت بانکی ها را شاهد خواهیم بود . ایم سهم امروز تنها ۴۲۰۰۰ حجم خورد.

– ونیکی امروز با خرید ۵۰۰،۰۰۰ سهم توسط حقوقی با رشد قیمت مواجه شد و در ۱۷۴۴ ریال بسته شد و پایانی نیز ۱۷۳ تومان بسته شد، فشار فروشنده در سهم بالاست و خریداران هم راضی به خرید در قیمت بالاتر نمی شوند و میانگین فروش هر کد ۱۵،۰۰۰سهم می باشد. امروز ۵۲۸،۰۰۰ سهم حجم خورد.

– ذوب نیز امروز با حجم بسیار خوبی در قیمت ۲۶۰ تومان بسته شد  و ۱.۳۳ میلیون سهم حجم خورد و قدرت فروشنده بالاتر است که می توان یکی از نشانه های پایان اصلاح سهم می باشد و ازین حجم خ حقوقی ۱۴۰،۰۰۰ و ف حقوقی ۳۲۶،۰۰۰ سهم می باشد. گروه فلزات اساسی نیز با افت بسیاری مواجه شدند و مجددا از منظر تکنیکالی شاخص این گروه به سمت حمایت شکسته شده حرکت می کند و باید ببینیم این حمایت که حال تبدیل به مقاومت شده است شکسته می شود یا خیر. یک بار شاخص به این حمایت پولبک داشته است و اگر سهام این گروه حجم بالایی بخورند احتمال شکستن این مقاومت بالاست. از بعد فاند نیز طبق کالانامه ی این هفته این سهم و فولاد و گروه شرایط مناسبی ندارند و کاهش قیمت سنگ آهن و کاهش ساخت و ساز فشار زیادی را به این صنعت وارد می آورد.

– بیمه ای هم امروز متعادل معامله شدند و با شیب ملایمی همراه بودند، در این گروه بیمه ی البرز قیمت ۱۰۲ تومان را لمس کرد ولی مجدد برگشت و در ۱۰۴ تومان بسته شد و بیمه ی آسیا نیز در ۱۰۸ تومان بسته شد و تعدا خریدار  فروشنده متعادل است ولی حجم معاملات کاهش یافته است و در فاز اصلاحی به سر می برند و البرز ۵۲۵،۰۰۰ سهم و آسیا نیز در ۱۰۸ تومان و با ۴۳۱،۰۰۰ سهم حجم معاملات بسته شد که ۲۰۰،۰۰۰ سهم فروش حقوقی بود. خرید این دو سهم زیر ۱۰۰ تومان به دید نوسان مناسب خواهد بود.

– حتوکا نیز که در قیمت ۲۷۰ تومان منتظرش بودیم امروز تا ۲۷۴ تومان افت کرد و مجددا به ۲۷۹ تومان رسید و درین قیمت بسته شد. این سهم امروز کم حجم بود و ۲۴۹،۰۰۰ حجم خورد و فشار فروش اندکی بالاتر است.

– فباهنر نیز در ۲۱۳۸ ریال بسته شد و این سهم بیشترین افتش در طی روزهای اخیر ۲۰۸ تومان بوده است و به نظر خرید در زیر ۲۱۰ تومان مناسب باشد و این گروه می تواندجزو گروه هایی باشد که به زودی حرکت  خو را آغاز خواهند کرد و مدتی است که با حجم معاملات خوبی گروه همراه است و فباهنر نیز امروز کم حجم و با ۲۰۲،۰۰۰ حجم بسته شد.

– شفن نیز امروز تنها ۱۳،۰۰۰ سهم حجم خورد و در ۲۸۱۷۹ ریال بسته شد و به نظر باید به زودی منتظر بسته شدن سهم برای تعدیل مثبت باشیم.

– ختراک نیز امروز با ۲.۸% افت در ۱۸۹ تومان بسته شد و نسبتا کم حجم بود و ۳۸۸،۰۰۰ حجم خورد و بالاترین قیمت امروز ۱۹۶ تومان بوده است، این سهم بازیگران خاص خود را دارد و طمع سود بیشتر از ۴% شاید با ضرر همراه باشد.

– خپویش نیز امروز معامله نشد ولی سهم فروشنده دارد و از طرفی خریداران چشم انتظار قیمت های پایین تر هستند. خپارس نیز امروز ۲۲ میلیون حجم خورد و در انتها ۶۷ تومان بسته شد. و خودرو نیز ۱۰ میلیون حجم خورد

– غچین نیز امروز پر حجم بود و ۱۷،۰۰۰ سهم معامله شد که باعث شد صف سهم عرضه شود و از قیمت از ۱۷۵۰ به ۱۷۰۶ رسیده و در آن قیمت بسته شود و آریا ملل نیز همچنان ۱۶۵۰ تومان نشسته است. خرید این سهم در ۱۶۵۰ تومان ریسک بسیار کمی دارد.

– اخابر نیز امروز با ۵۰۶،۰۰۰ حجم معامله در ۲۵۶ تومان بسته شد و بالاترین قیمت امروز ۲۵۷۷ ریال بوده است و سهم فروشنده ی قدرتمند تری دارد ولی می شود از سهم نوسان گرفت و خرید در زیر ۲۵۰ و فروش در ۲۵۸ تا ۲۶۰ مناسب خواهد بود و مقداری که گرفته ام را در صورت رسیدن به ۲۶۰ تومان خالی خواهم کرد. میانگین فروش هر کد حقیقی تنها ۱۰،۰۰۰ سهم است و به نظر پایان اصلاح سهم خواهد بود و باید منتظر حرکت اخابر باشیم ولی بزرگ بودن سهم کمی حرکت سهم را به تاخیر خواهد انداخت، چرا که تکان دادن این سهم نقدینگی بالایی می خواهد.

– امروز وامید به تنهایی ۴۰ واحد شاخص کل را پایین کشید و در ۳۶۴ تومان صف فروش بود و در انتها با ۳.۵ میلیون معامله مقداری از صف فروش جمع شد و خ حقوقی ۳.۲ و ف حقوقی ۳.۳ میلیون سهم بود و میانگین فروش هر کد حقیقی ۳۵،۰۰۰ سهم بود و خریداران ۴ برابر فروشنده ها هستند و باید دید چه خبری باعث افت این سهم به این مقدار و فروش حقوقی ها در صف فروش شده است.

– شاراک و پارسان نیز از نمادهای تاثیرگذار شاخص امروز بودند و باید بررسی بر روی نمادهای پتروشیمی افزایش یابد و شاخص این گروه بررسی شود و سهمی برای نوسان مورد بررسی قرار گیرد.

– احتمال اصلاح بازار بالاست و خرید در روزهای منفی با سود خوبی همراه خواهد بود ولی فعلا بازار را شایعات بالا و پایین می برد و نقدینگی جدیدی وارد بازار نشده است.

– به نظر مهرماه بنابر پیش بینی ابتکاری بازار مثبتی خواهیم داشت