۵ راه افزایش هوش مالی

در این مطلب به بررسی پنج راه برای افزایش هوش مالی می پردازیم.

افزایش هوش اقتصادی

راه افزایش هوش اقتصادی

مدیریت پول در دنیای امروز تبدیل به یکی از مهم ترین بخش های زندگی اجتماعی هر یک از ما شده است ولی این دانش هیچگاه در مدارس به فرزندان مان آموزش داده نشده است. این مسئله از آنجا اهمیت می یابد که سرعت تغییرات در دنیای امروز ما بسیار افزایش یافته است و تجربه ی والدین نیز به تنهایی برای آموزش کفایت نمی کند و مشکل این است که والدین هم از این آموزش بی بهره بوده اند.

در ۱۳۰ سال از دوره ی قاجار و با وجود دو جنگ جهانی در این دوره و از بخش دادن بخش هایی از کشورمان و حملات بسیار زیاد اقوام جدایی طلب ارزش پول ایران ۵٫۵ برابر در طی ۱۳۰ سال کم شد ولی در زمان حال از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۷ ارزش پول کشورمان ۸٫۵ برابر کاهش یافته است و این گواهی بر نیاز به آموزش مدیریت پول و سرمایه گذاری است.

آموزه های دوره های قبل، امروز نیازهای ما را برطرف نمی کند و اگر امروز ما شروع به فراگیری دانش مالی شخصی کنیم، نسل ها را با آموزش دادن به فرزندانمان تغییر خواهیم داد.

از این رو در این مطلب قصد داریم ۵ روش فوق العاده از راه های مدیریت پول را برای شما مطرح کنیم:

  • کتاب ها و مجلات افزایش هوش مالی

کتاب ها و مجلات یک راه بسیار خوب برای افزایش دانش مالی شما هست. روزنامه هایی مثل دنیای اقتصاد ، ابرار اقتصادی و روزنامه ی آسیا از بهترین روزنامه های داخلی برای افزایش دانش مالی هست. کتاب هایی با موضوع هوش مالی نظیر کتاب “چهاراه پولسازی” از رابرت کیوساکی، کتاب “سرمایه گذاری هوشمند” از بنیامین گراهام می توانند به شما در خصوص سرمایه گذاری و بیرون آمدن از بدهی ها و افزایش درآمد و استراتژی های مناسب پول سازی اطلاعات بدهند.

شما با چندین هزار تومان هزینه و خرید روزنامه و کتاب و مطالعه ی مقالات سایت هوش مالی به صورت رایگان می توانید تکنیک های کاربردی جهت بهبود زندگی مالی و هوش مالی کسب کنید. امروز با استفاده از سایت های پروژه ای نظیر پونیشا، پارس فری لنسر یا ورک فا ، کاریتو، دورکار و غیره برای خودتان درآمدهای جانبی ایجاد کنید.

بدون شک مطالعه یکی از بهترین راه ها برای افزایش هوش مالی از کودکان تا بزرگسالان است. پس لطفا از همین امروز شروع به مطالعه کنید.

  • سمینارهای هوش مالی

متاسفانه در حال حاضر در ایران سمینارهای مرتبط با هوش مالی توسط سخنرانان، محدود به تغییر نگرش و باورها و قانون جذب و مسائلی از این نظر شده است که تحقیقات و یافته های علمی بر درستی آن ها شک و شبهه وارد می کند، بعضا برخی از سمینارهای مرتبط با هوش مالی، سخنران صرفا با مطالعه ی کتاب “بیندیشید و ثروتمند شوید” به ارائه ی اسلایدها می پردازند.

صد البته سخنران خوب هم در این حوزه کم نداریم و توصیه ی ما به شما، شرکت در سمینارهای مرتبط با هوش مالی و تصمیم گیری در دانشگاه های داخل کشور است.

اگر زبان انگلیسی خوبی دارید، تماشای ویدئوهای سوزی اورمان، دیو رمزی به شما دانش خوبی خواهد داد.

  • وبسایت های هوش مالی

اگر میخواهید آموزش هوش مالی را به صورت رایگان شروع کنید، همین حالا می توانید با استفاده از فرم زیر در دوره ی هوش مالی وسایت شرکت نمایید.

در صورتی که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستید، استفاده از سایت های Free Money Finance, MoneyNing,  و  Wise Bread بسیار موثر خواهد بود و منابع مناسبی در اختیار شما برای شروع قرار می دهد.

همچنین ما در سایت هوش مالی نیز مقالات بسیاری برای آموزش هوش مالی به اشتراک گذاشته ایم.

نرم افزار هوش مالی

نرم افزار هوش اقتصادی

  • برنامه های تلویزیونی هوش مالی

دیدن برنامه های تلویزیونی به تنهایی موجب افزایش هوش مالی شما نمی شود، این برنامه ها تنها شما را با برخی ابزارهای مالی آشنا می کند و یا در برخی از برنامه ها با تجربیات زندگی بقیه آشنا می شوید. برنامه های تلویزیونی نظیر برنامه پایش در شبکه یک، برنامه از شبکه بازار و برنامه هایی از این دست می تواند در افزایش هوش مالی شما موثر باشد. اگر هم زبان انگلیسی خوبی دارید، گوش دادن به برنامه های دیو رمزی (Dave Ramsey)، سوزی اورمان  (Suze Orman) و جیم کرامر (Jim Cramer) و یا برنامه های کلارک هوارد (Clark Howard) در شبکه ی CNN مفید خواهد بود. همچنین مشاهده ی شبکه های تلویزیونی CNBC، Fox Business، Bloomberg، CNN مطمئنا موثر خواهد بود. شاید در ابتدا فهم برخی از این برنامه های تلویزیونی مشکل باشد ولی مطمئنا نگاه کردن به این برنامه ها در رشد هوش مالی و آشنایی با ابزارهای مالی موثر خواهد بود.

  • برنامه های هوش مالی تلفن همراه

برای بودجه بندی و مدیریت حساب های شخصی، نرم افزارهای زیادی به زبان فارسی وجود دارد که میتوانید از آن ها برای ثبت هزینه های خود و مدیریت مالی شخصی بهره بگیرید. نرم افزار هلو، فانوس، دخل و خرج و نرم افزارهایی از این دست شما را در رسیدن به اهداف مالی تان رهنمون خواهد کرد.

در صورت آشنایی با زبان نیز اپلیکیشن های هوش مالی تلفن همراه نظیر like Mint.com, Save Benjis, and Shopping List به شما در بودجه بندی مالی، پس انداز و خرید؛ کمک خواهد کرد.

به نظر شما، چه راه های دیگری در افزایش هوش مالی کمک کننده خواهد بود؟ لطفا شما هم آن ها را با هم وطنان خودتون در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *