عرضه اولیه ولبهمن - لیزینگ بهمن

عرضه اولیه ولبهمن

عرضه اولیه ولبهمن و ارزش گذاری سهام این شرکت

با سلام

در روز سه شنبه، عرضه ی اولیه شرکت ولبهمن و روز چهارشنبه نیز عرضه ی اولیه شرکت قاسم را در پیش داریم و برآوردی از میزان نقدینگی مورد نیاز برای خرید سهام را به خدمتتان ارائه می کنم.

بازار نرم نرم اصلاح می کند و خریدار هم نرم نرم می خرد و اصلاح را طولانی مدت نمی بیند.

تا این لحظه خبر خاصی از مذاکرات عمان در دست نیست و امیدوارم همه چیز به نفع ملت تمام شود. متاسفانه مردم آنقدر به شنیدن شعار عادت کرده اند که در روابط و گفت و گوهای روزمره نیز این رویه را در پیش گرفته اند، گویی در مورد حجم تجارت ایران سخن می رانند که . . .

بگذریم

فردا و پس فردا عرضه اولیه در پیش داریم و گویا قرار است سیدکو نیز تا پایان آبان ماه عرضه شود.

سرمایه قاسم ۳۶۰ میلیون سهم است و ۱۰% شرکت معادل ۳۶ میلیون سهم عرضه خواهد شد احتمالا به هر کد حدودا ۴۰۰ تا ۵۰۰ سهم تخصیص داده شود.

شرکت قاسم اعلام نموده است به ازای هر سهم ۹۱ تومان سود خواهد ساخت و در شش ماهه نیز ۲۳ تومان ساخته است، همچنین شرکت اعلام کرده است که عمده ی سود را مطابق سنوات قل در شش ماهه دوم خواهد ساخت و قادر به برآورده کردن بودجه ی اعلامی است و به تازگی شرکت از انباشته افزایش سرمایه داده است. سهم احتمالا حول و حوش قیمت ۴۰۰ تومان عرضه خواهد شد و نقدینگی در حدود ۱۶۰،۰۰۰ تومان و با توجه به کوچک بودن شرکت حداکثر وجه نقد مورد نیاز برای سهم ۲۰۰ هزار تومان برای هر کد خواهد بود.

ولبهمن نیز ۶۰۰ میلیون سهم دارد و ۱۰% شرکت معادل ۶۰ میلیون سهم عرضه خواهد شد و احتمالا به هر کد حدودا ۸۰۰ سهم عرضه شود. این شرکت لیزینگی نیز برای سال ۱۳۹۳ پیش بینی ۲۹ تومان سود خالص داشته است و در شش ماه نیز ۱۶ تومان را پوشش داده است و قیمت مناسب برای عرضه ی سهام حول و حوش ۱۵۰ تومان می باشد و با در نظر گرفتن سهمیه نقدینگی مورد نیاز برای هر کد ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

سود انباشته دو شرکت نیز رقم چشمگیری نیست.

بدین ترتیب نقدینگی مورد نیاز برای خرید هر دو سهم برای هر کد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه حداکثر ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

ارزش گذاری ولبهمن

عرضه اولیه قاسم

عرضه اولیه ولبهمن

لیزینگ بهمن

پخش قاسم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *