آموزش بورس

تحلیل روز-بررسی واچینگ لیست

تحلیل روز

سلام

برایتان آرزوی اوقات خوشی دارم

امروز بازار در منفی حجم خوبی خورد و به لطف معاملات جانانه بر روی اخابر شاخص نیز به منفی کشیده نشد و از طرفی ارزش معاملات نیز راضی کننده بود. با توجه به اوضاع و احوال بازار اصلاح را طولانی نمی بینم و بازار برخواهد گشت و گویا پول هوشمندی که مدتی پیش سلانه سلانه به بازار ورود کرد این روزها بازار را هم با خودش همراه خواهد کرد و صد البته باید حواسمان باشد که چه سهمی می خریم و مثلا به عنوان نمونه در مورد گروه سیمان باید با احتیاط بیشتری تارگت داد

نرم نرم باید منتظر کاهش نرخ سود بانکی باشیم و به تبع آن افزایش پی به ای دور از ذهن نخواهد بود.

گروه رایانه همواره جزو گروه های خوب بازار بوده است و به نظرم رانفور در این گروه ارزش خرید دارد، شرکت در بخش عملیاتی خوب عمل کرده است و تعدیل اخیر تنها بابت سود سرمایه گذاری بوده است و با توجه به برنامه های شرکت و افق پیش رو می توان به سهم امیدوار بود و البته اندکی افت قیمت سهم را جذاب تر خواهد کرد. البته رتاپ هم گزینه ی بسیار خوبی است.

نرخ لوبکات در بورس کالا نیز به تبع کاهش قیمت نفت افت خوبی داشته است و در حال حاضر حول و حوش ۱۴۰۰ قیمت گذاری می شود و خبر خوبی برای شرکت های روغنی به شمار می آید. از لیزینگی ها ولصنم گزینه ی خوبی است و شرکت عملیات مناسبی دارد و تامین مالی اش نیز با هزینه ی بسیار کمتری انجام می شود که نکته ی مهمی است و البته اگر سهم افت کند جذاب تر می شود.

مقداری ساختمانی در برنامه ی خرید دارم و به طور خاص ثتران و ثرود را بیشتر می پسندم و البته در آینده ای نزدیک مجامع این شرکت ها نیز برگزار خواهد شد.

یک نکته ی بسیار مهم که باید مورد توجه قرار دهیم فروش های شرکتهایی مثل صنعت نفت و تامین و آستان قدس می باشد. این شرکت ها در سال گذشته نیز هر چه می فروختند را از بازار خارج می کردند و امسال نیز عمدتا همین برنامه را دارند، سهمهای زیر مجموعه این شرکت ها در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد ، برای مثال مشکلات مالی را در زیر مجموعه های تامین ببینید. تامین در سال گذشته تمامی منابع را به درون سازمان بی انتهایش وارد کرد و اکنون نیز آه در بساط ندارد، این سازمان واقعا فشل است . به نظر فعالان بازار باید به این مسائل توجه کنند و عرضه های این گروه ها را جدی بگیرند.

عرضه های خصوصی سازی تکذیب شد و البته امیدوارم که درست باشد ، در سال گذشته عرضه های سنگین همین سازمان باعث افزایش شناوری و سقوط قیمت ها شد.

با فرض ثبات شرایط به نظرم بازار خوبی را در این هفته و بعد از آن خواهیم داشت و صد البته روز یک شنبه سیگنال دقیق تری خواهد داد.

شاد و پیروز باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *