خطاهای سرمایه گذاری

سلام به همه ی شما

امروز با بخش دوم خطاهای سرمایه گذاری همراه شماییم. این خطاها پرتکرارترین، اشتباهات سرمایه گذاران هست و امیدوارم هیچکدوم از شما دوستان، این ها را تکرار نکنید.

تا حالا با خیلی از دوستان بورسی برخورد داشتم و از ضررهای خودشون ناراحت بودند، شما با خوندن این سه مقاله در خصوص خطاهای سرمایه گذاری، با رازهایی که خیلی از فعالان بورس به شما نمی گویند آشناتر خواهید شد.

راستی منتظر بازخوردهاتون هستیما!

اگر هنوز بخش اول خطاهای سرمایه گذاری رو مطالعه نکردید به این لینک مراجعه کنید.

بخش اول خطاهای سرمایه گذاری

۱۱) با دیدگاه های کوتاه مدت معامله کنید.

 اگر هدف سودآوری شما کمتر از ۲۰% و دوره ی کمتر از یک ماه است، اصلا دست به معامله نزنید.

صنعت بورس با این مدل معاملات شما فقط کارگزار خودتون رو پولدارتر خواهید کرد. پس حداقل مبنای دوره های سرمایه گذاریتون رو ۳ ماهه بگذارید.

۱۲) خودتان را هوشمند نشان بدهید.

بیشتر معامله گران موفقی که من می شناسم تحصیلات دبیرستان دارند، آن ها ساده هستند. نتایج آن ها فوق العاده است و خودشان را بالاتر از چیزی که هستند نشان نمی دهند.

از روزی که مغرور بشوید، ضرر در انتظارتون خواهد بود.

۱۳) در طول زمان پخش اخبار و آمارها معامله کنید.

 وقتی قراره آماری در خصوص اقتصاد ایالات متحده یا اقتصادهای تاثیرگذار منتشر بشه و بر روی پوزیشن های معاملاتی شما تاثیر قابل توجهی داشته باشه، سعی کنید معامله نداشته باشید. رو راست خدمتتون بگم که معامله در این زمان فقط “قمار” هست و “قمار”. شما برای معامله ی طلا و یا ارزهای مختلف، حتما باید به تاریخ انتشار این آمارها دقت کنید.

۱۴) وضعیت تکنیکالی رو بررسی نکنید.Home For Sale Sign in Front of Beautiful New Home

وضعیت اشباع خرید و اشباع فروش به راحتی با استفاده از ابزارهای تکنیکالی تعیین میشه و اگر میخواهید ضرر کنید از این ابزارها استفاده نکنید. فقط کافیه در اشباع خرید، نخرید و در اشباع فروش، نفروشید، مگر به شرطها و شروطها.

۱۵) احساسی معامله کنید.

هیچ وقت بر اساس احساسات ناشی از مسائل خانوادگی، اجتماعی، سیاسی معامله نکنید. حواستون باشه نمی تونید با بازار بجنگید. فقط خلبان ها نیستند که وقتی ناراحتند دست از کار می کشند، شما هم همینطور باشید! یه مسافرت سه روزه بهترین چاره برای رهایی از استرس هاست . . . 😉

۱۶) اعتماد به نفس نداشته باشید.

اعتماد به نفس در معامله، لازمه ی موفقیت هست. اگر شما در اوایل شروع به معاملات ضرر کنید، بازسازی اعتماد به نفس بسیار زمان بر خواهد بود، پس برای جلوگیری از این اتفاق قبل از شروع به معامله حتما یادگیری خودتون رو تکمیل کنید و اعتماد به نفس رو افزایش بدید.

۱۷) از ضرر کردن بترسید.

این که شما از معامله به خاطر احتمال ضرر حاصل از آن بپرهیزید فقط یک ترس هست و خواهشا هیچ وقت نام حرکت عاقلانه را بر آن نگذارید! اصلا بگذارید راحت تر بگویم و این فقط یک ترس ساده لوحانه خواهد بود. توانایی پذیرش ضرر و تلاش برای جبران آن در روزهای آتی را در خود تقویت کنید. خرید سهام با ازدواج کردن تفاوت دارد، اگر فکر می کنید در خرید سهم اشتباه کرده اید بلافاصله تصمیم به فروش بگیرید و به ضرر معامله فکر نکنید. یک معامله گر خوب به بازده هر روز خود فکر نمی کند و به جای آن بازده ماهانه و سالانه ی خود را مورد بررسی قرار می دهد.

۱۸) وقتی سودتون قطعی نشده، هی سودها رو حساب کنید

در معامله کردن هیچ جایی برای تصورات شما وجود ندارد. شمردن درصدها و فکر کردن به سودهایی که هنوز به دست نیامده است، فقط ذهن شما را ارضا خواهد کرد و هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. همین طور در ضرر کردن هم نباید این اتفاق بیفتد. شما فقط باید به معاملاتتون تمرکز کنید و حدود ضرر خودتون رو جابه جا کنید و حسابی برای معاملات خودتون وقت بگذارید. مثل یک فضانورد باشید و از سفر خودتون لذت ببرید و حواستون باشه که شما هیچ کنترلی بر روی بازار ندارید و بازار آن چیزی که می خواهد رو انجام میده.

۱۹)  خبرهای بازار اشتباه تفسیر می شوند.

در حقیقت رسانه ها تنها به صورت خیلی سطحی اخبار را بررسی و گزارش می کنند و تمایل دارند بر روی یک جزء از گزارش به جای کل گزارش تمرکز کنند. سعی کنید اسناد و منابع را خودتون بخونید و درک کنید.

هیچ کس در بازار به دنبال خیر شما نیست و همه به دنبال منافع خود هستند؛ اگر بخواهم صادقانه عرض کنم، در طول تاریخ بشر، هیچ­گاه هیچ رسانه ی مستقلی وجود نداشته است.

۲۰) سود یا زیان شما به خاطر خوش شانسی است یا عملکرد خوب؟

اگر بخواهید در معاملات خود موفق باشید، حتما باید این مورد را واکاوی کنید. سود شما ناشی از خوش شانسی بوده است؟ ضرر شما چطور؟! برای بررسی این مسئله باید روزانه معاملات خود را بررسی کنید و دلیل خرید یا فروش تان را بنویسید.

لطفا ساده از کنار این نکته گذر نکنید!

برای مطالعه ی بخش بعدی خطاهای سرمایه گذاری فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنید.

بخش سوم خطاهای سرمایه گذاری

خطاهای سرمایه گذاری

آموزش بورس

تحلیل بورس

اشتباهات بورسی

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *