برزخ سرمایه گذاری در بورس

سلام

امروز متاسفانه از رصد بازار محروم بودم و چند کار کوچک مانع این شد. حال و هوای این روزهای بازار هم البته تعریفی ندارد و همچنان ارزش معاملات روزانه بازار به مدد معاملات بلوکی و غیره اندکی بهبود داشته است.

این روزها فرسایشی شدن مذاکرات به خوبی مشاهده می شود و امیدوارم این فرسایش منجر به زدن زیر میز نشود، شاید رفع تحریم ها برای ما حیاتی باشد ولی دکترین سیاسی و ملی چیز دیگری می گوید و باید ببینیم تئوری ها برای این شرایط چه راه حلی ارائه می کند، آیا پایان مذاکرات برد-برد خواهد بود؟! امیدوارم که اینچنین باشد، تندروها در حال به حاشیه رانده شدن هستند، مدتی پیش در یکی از فروم ها مطلبی در این باب درج نمودم و تندروهای عزیز بر مبنای خواست عمومی جامعه در حال دست و پا زدن در باتلاق هستند و متاسفانه گویی برخی نمی خواهند تغییراتی در استراتژی ها داشته باشند، پایان کار بسیار مهم است و با توجه به نظریات اقتصاد رفتاری باید ببینیم در ماه های اخیر دولت چه اقداماتی انجام خواهد داد؛ به نظرم دولت برای پیروزی در انتخابات مجلس و همگام کردن مجلس با خودش در ماه های منتهی به انتخابات حجم خبرهای خوب را افزایش دهد.

دارویی ها پس از رشد اندکی اصلاح برایشان طبیعی هست ولی روند این گروه در بلند مدت بازده خوبی خواهد داشت و پی به ای بالاتر از بازار مستحق این گروه هست ولی باید تحرکات بازار فروش محصولات دارویی رصد شود و همچنان حجم عمده ای از سود این بازار گسترده به جیب وارد کنندگان می رود.

گزارش افزایش دسبحا هم بر روی کدال اومد ، در بین سرمایه گذاری های دارویی در بلند مدت دسبحا گزینه ی خوبی به شمار می آید با ریسک کم، البته برای خرید درین قیمت توصیه ای ندارم و صرفا بلندمدت مد نظرم بود و البته نوسانگیران کم ریسک هم در طولانی مدت می توانند بهره ببرند.

مشاهدات محدود بنده بر مبنای واچینگ لیست از افزایش تحرکات حقوقی ها نسبت به ۳ ماهه ی ابتدایی خبر می دهد و نکته ی مهم اینجاست که از طرفی هم فروشنده ها به شدت در مقابل افت قیمت ها مقاومت می کنند و از طرفی نقدینگی قابل توجهی وارد بازار نشده است .

بازار شایعات بسیار داغ است و برخی از سایت ها و بعضا کارگزاری ها به این مسئله به شدت دامن می زنند، دور نیست و در سالی که گذشت بسیاری از فعالین تحلیلگر تکنیکال شده بودند و با رسم دو نمودار شروع به دادن تارگتهایی فضایی می کردند و به بنیاد سهم دقت نمی شد و اوضاع نگران کننده! ولی امروز دیگر به آن هم لا اقل بها نمی دهند و بازار با شایعات حرکت می کند و مطمئنا برخی از این سایت ها ازین جو مسموم سو استفاده هایی خواهند کرد که نمونه هایش بسیار است.

در حال حاضر شخصا عمده ی انرژی ام را برای بهره بردن از سرمایه گذاری کوتاه مدت و صرفا نوسانی به کار برده ام که ریسک بسیاری دارد ولی ترجیح می دهم اندکی بالاتر وارد شوم ولی مطمئن تر.

با امید زنده ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *