هوش پولی و رابطه اش با ثروت

هوش پولی و تغییر ذهنیت برای رسیدن به ثروت

هوش پولی و هوش مالی برای رسیدن به ثروت
هوش پولی

هوش پولی و تغییر ذهنیت برای رسیدن به ثروت

تغییر ذهنیت در مورد پول برای رسیدن به ثروت

وضعیت مالی امروز شما، حاکی از تصمیمات شما در مورد سرمایه گذاری و پس انداز است و چشم انداز مالی شما را برای آینده مشخص می کند.

اگر شما گاهی اوقات پول خودتان را برای محصولات و خدماتی که واقعا به آن نیاز ندارید هزینه می کنید یا در تصمیم گیری مالی ضعیف هستید، حالا زمان هدف گذاری واقع بینانه و انجام اقدامات در زمینه رسیدن به اهداف فرارسیده است.

شاید شما برخی اوقات خریدهای غیرضروری داشته باشید و یا بیشتر از توان خودتان خرید انجام دهید. شاید گاهی اوقات برنامه های مالی و هدف گذاری های مالی شما در مورد پس انداز یا سرمایه گذاری های استراتژیک مانع صرف هزینه های غیرضروری نشود.

صرف نظر از عملکرد مدیریت پول شما در گذشته، وقت آن فرا رسیده است که با استفاده از هوش پولی، کنترل مالی خود را دوباره به دست بگیرید و نگرش خودتان را نسبت به هزینه ها واستفاده از پول تان با استفاده از چند استراتژی مالی هوشمندانه و حذف عادت های بد مالی تغییر دهید و چشم انداز زندگی تان را بهبود ببخشید.


منظور ما از چشم انداز مالی این است که شما ۱۰ سال دیگر از نظر مالی در چه شرایطی خواهید بود.

چشم انداز مالی و هوش مالی

در این مقاله چند راهکار برای تغییر ذهنیت شما در خصوص هوش پولی و طرز فکر پولی قرار داده ایم:

راه اول هوش پولی : عادت های بد مالی تان را شناسایی کنید.

راه دوم هوش پولی : الگوهای خرید و مخارج تان را تجزیه و تحلیل کنید.

راه سوم هوش پولی: از تکنولوژی به نفع خودتان استفاده کنید.

راه چهارم هوش پولی : به الگوهای خرید و مخارج نامناسب خود فکر کنید.

شناسایی عادت های پولی

اگر شما هیچگاه پس انداز مناسبی نداشتید و یا تا کنون سرمایه گذاری موثری انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم نرم افزارها و سایت های خرید آنلاین را از گوشی هوشمند و بوک مارک مرورگر اینترنت خود پاک کنید.

به صورت خاص به شما توصیه می کنم همین حالا نرم افزارهایی مانند نرم افزار دیجی کالا، نرم افزار بامیلو، نرم افزار مدیسه و غیره را از گوشی خود پاک کنید. این نرم افزارها مانند مثلث برمودا همه ی پول شما را می بلعند. این نرم افزارها باعث می شوند خرید نسبت به قبل آسان تر و سریع تر انجام شود و یک گودال تمام نشدنی از خریدهای غیرضروری در زندگی شما ایجاد شود.

شما همین حالا با حذف این نرم افزارها از گوشی خودتان می توانید قدم مثبتی برای حذف عادت های بد مالی تان انجام دهید و سریعا اثر مثبت این کارتان را در زندگی تان ببینید.

پس انداز و سرمایه گذاری با استفاده از هوش مالی
هوش مالی و سرمایه گذاری

دیجی کالا خوب است یا بد؟

ما مخالف خرید آنلاین و سایت های بالا نیستیم، چرا که این سایت ها با فراهم کردن خرید آنلاین برای حفظ زمان و برنامه ریزی مالی شما بسیار موثر هستند. (البته تجربه ی ما نشان می دهد بخش قابل توجهی از تخفیف های این سایت ها غیرواقعی بوده و حتما قبل از خرید، آن را با قیمت های بازار تطابق دهید. )

رفتن به مراکز خرید، برای خریدهای روزمره یا مورد نیاز موجب می شود که شما با مشاهده ی سایر کالاها، خریدهای غیرضروری داشته باشید و از این رو سایت های اینترنتی اگر به صورت کنترل شده استفاده شوند، می توانند در کاهش خریدهای غیرضروری موثر باشند.

در نهایت، شما می توانید جاهایی که پول های تان را خرج می کنید و صرف عادت های مصرفی تان می کنید را مشخص کنید و رفتار خودتان را تغییر دهید. اگر شما همیشه احساسی خرج می کنید، می توانید با اتخاذ استراتژی هایی مثل تاخیر در خرید و مشورت در خرید، می توانید تمایل تان را در خرید های غیرضروری کاهش دهید.

این کار موجب حذف احساس در فرآیند تصمیم گیری در خرید می شود و گاها شما بعد از یک روز متوجه می شوید که واقعا به آن کالا نیاز ندارید و صرفا یک خواسته یا هوس زودگذر است.

هوش مالی و افزایش سرمایه گذاری با رشد پس اندازها
هوش پولی و افزایش سرمایه گذاری

تجزیه و تحلیل الگوهای مصرف

هر چیزی که خریداری می کنید را در دفترچه ی خود یادداشت کنید و پس از ۲۴ ساعت مجددا بررسی بفرمایید که آیا واقعا به آن کالا نیاز دارید یا خیر. خریدهای خود را تنها با یک عابربانک انجام دهید و هر ماه صورت حساب بانکی از حساب خود دریافت کنید و بررسی کنید و مطمئنا می توانید جاهایی که امکان کاهش هزینه ها را پیدا کرده و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

حتی بهتر است که در این فرآیند به صورت حساب های شش ماه گذشته خوتان نگاه کنید.

پیشنهاد می کنیم به دنبال هزینه های غیرضروری که احتمال تکرار خرید آن ها وجود دارد بگردید و هزینه هایی که بالا است و می تواند مخارج زندگی تان را کاهش دهد را در یک لیست یادداشت کنید.

استفاده از تکنولوژی برای کاهش هزینه

امروز با پیشرفت تکنولوژی برنامه های بسیاری وجود دارد که می تواند در افزایش پس انداز و صرفه جویی تان کمک کننده باشد. سایت های آنلاین خرید با تخفیف مانند اکالا یا به روزرسان و غیره می تواند در مدیریت خرید و کاهش هزینه های تان موثر باشد. سایت ترب نیز در پیدا کردن کالاها با بهترین تخفیف در بین فروشگاه های اینترنتی می تواند موثر و کمک کننده باشد.

بررسی الگوهای خرید اشتباه و مخارج غیرضروری

به جز بررسی عادت های نادرست پولی و مالی از یکی از اعضای خانواده یا یک دوست قابل اعتماد برای بازخورد دقیق در مورد نگرش ها و رویکردتان نسبت به مخارج زندگی و مخارج تان بپرسید و حتی در صورت نیاز می توانید به مشاور مالی مراجعه کنید.

۳ سوال هوش مالی

برای هر یک از خریدهای تان از خودتان سوالات موثر بپرسید و روی کاغذ به آن سوالات پاسخ دهید:

سوال اول: چرا من این وسیله را خرید؟

سوال دوم: آیا به آن نیاز داشتم؟

سوال سوم: آیا می توانم هزینه ی خرید آن را به راحتی بپردازم؟

سوال چهارم: آیا خرید این وسیله در برنامه ی بودجه ی این ماه بود؟

در مجموع صرفه جویی و افزایش پس انداز و افزایش سرمایه گذاری در مسیر رسیدن به اهداف مالی بسیار خوب است ولی نباید از علایق خودتان هم کاملا صرف نظر کنید.

برای مثال به منظور صرفه جویی یک سنگ کهربا به جای نقره خریداری کنید و بعد از مدتی به این نتیجه برسید که یک خرید نادرست داشتید و هیچ علاقه ای به آن سنگ نداشته اید و چه بهتر که همان چیزی را که علاقه داشتید را خریداری می کردید.

تنها هدف ما، صرفه جویی نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *