اعتماد، افسانه ؟!

در مطلب قبل در مورد این بیمار رنجور مباحثی بیان شد، یکی از مهمترین اقدامات برای بهبود این بیمار بازگشت اعتماد مردم می باشد.

خلاصه عرض می کنم، مردمی که به حکومت خود اعتماد نداشته باشند در جراحی های اقتصادی همکاری خوبی نخواهند داشت، در این سال ها به نادرستی و بر اساس مصالح به مردم سیگنال های اشتباهی داده شد و عدم صداقت جکومت باعث شد مردم نسبت به اظهارات دولتی ها به دیده ی شک و تردید نگاه کنند و از اولین اقدامات باید بازگشت اعتماد مردم به حکومت باشد، مردمی که با دست خودشان انقلاب کردند باید اعتمادشان بازیابی شود و بدون این عمل این بیمار ما از درد خواهد مرد؛ از طرفی دولت هم به مردن اعتماد ندارد و با سیگنال های اشتباه بر اساس مصالح و غیره بر این بی اعتمادی دو طرفه دامن زده است.

مسائل باید برای مردم باز شود و خودی و ناخودی و توهم توطئه را کنار بگذاریم و در مواردی که امکان پذیر هست با مردم شفاف صحبت شود نتایج مناسب تری خواهیم داشت.

بگذریم و به سراغ حال و روی بازار برویم. مدتی پیش انواع سایت های خبری مطالبی در مذمت نوسان گیری نوشتند و منتشر کردند که های فلان و بهمان! تحرکات حقوقی ها در بازار گرچه افزایش یافته است ولی این عزیزان هم در برخی از موارد یا نوسان میگیرند و یا اینکه پلن مشخصی برای خودشان در ۶ ماهه دوم ترسیم نکرده اند.

به واقع تصمیم گیری در این شرایط بسیار مشکل خواهد بود.

گزارشات ۶ ماهه ی جالبی به نظرم نخواهیم داشت و در صنایع سیمان ، فولاد ، برخی از پتروها انتظار گزارش نا امید کننده بیشتر است.

نکته ای که از همین حالا باید به آن توجه کرد احتمال قطعی گاز می باشد. در حال حاضر اقدامات خاصی برای تامین گاز صنایع مصرف کننده انجام نپذیرفته است و احتمال قطعی گاز این شرکت ها در صورت افت فشار بالاست و به نظر این مسئله باید در پیش بینی دخیل شود و قطعی گار احتمالی در تحلیل برآورد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *