سیگنال خرید خریخت- تحلیل روز

سلام

روزها چه سریع می گذرند و چه زود به پایان آبان ماه رسیدیم، هفته ی دیگر نتیجه ی مذاکرات مشخص خواهد شد و چه خوب یا چه بد در هر حال نتیجه ی این مذاکرات در سوم یا نهایتا بامداد چهارم آذرماه مشخص می شود، همچنان امیدم به توافق در کلیات با توجه به جو رسانه ای موجود بالاست و دولت مردانمان تمام تلاش را دارند تا امتیاز بیشتری بگیرند. جدای از مسئله رفع تحریم ها باید اصلاحاتی اساسی در داخل کشور و در قوانین داشته باشیم و مطمئنا با این قوانین دست و پاگیر و اعمال سلیقه های مصلحتی و فراقانونی سرمایه گذاری خارجی خاصی در کشور انجام نخواهد شد و تنها شاهد گسیل بیشتر کالاهای وارداتی خواهیم بود و نباید خیلی خوشبینانه به این مسائل نگاه کنیم.

صحبت هایی از بستن بودجه با نفت ۷۰ تا ۸۰ دلار هست . همچنان به دوری از گروه های پترویی معتقدم و تا بستن بودجه سمت این گروه ها نخواهم رفت، اما در هر حال اینها پتانسیل کشور به شمار می آیند و حقوقی ها می توانند در هفته های آتی خرید خوبی داشته باشند.

برای روز شنبه در پی خرید مقداری وبملت در زیر ۲۲۰ یا محدوده ی آن هستم و صد البته با توجه به تحلیل شخصی از نتیجه ی مذاکرات.

ولساپا هم تا پایان سال به نظرم می تواند سود خودش را به ۵۰ تومان برساند و داشتن یک لیزینگی در پورتفو به نظرم حرکت درستی خواهد بود، ولصنم هم پیش بینی خوبی نداد ولی در گزارش های آتی سهم تعدیل مثبت خواهد داشت و با توجه به این گزارش افت سهم بعید نبود و در پی خرید در قیمت های پایین تر هستم.

از قطعه سازان هم خریخت را در واچینگ دارم و ان شا الله در یک موقعیت مناسب اندکی از سهم چشیدن بد نیست.شرکت سیلندر و سر سیلندر و قطعاتی ازین دست را تولید می کند و البته سهم مشمول ماده ۱۴۱ است و زیان انباشته دارد و برای بیرون آمدن از زیان انباشته باید افزایش سرمایه بدهند و تنها چاره آن افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی است. شرکت زمین بسیاری دارد و البته تنها دارایی مشخص آن ۱۵ هکتار زمین کارخانه در شهر صنعتی کاوه هست و با توجه به دیگر دارایی های شرکت و زمین ها این افزایش سرمایه به احتمال بالا در آینده محقق خواهد شد. سرمایه شرکت ۵ میلیارد تومان می باشد و گروه بهمن نیز در  سهم فروشنده نیست و تنها گاهی اوقات سهم را بازی می دهد و نقش بازیگری خودش را ایفا می کند و حجم مبنای ۱۲،۰۰۰ سهمی مشکلی برای صعود فراهم نمی کند، البته سهم تا به حال رشد بسیاری داشته است ولی با لحاظ کردن جو بازار و افزایش سرمایه ۸۰۰ درصدی برای خروج از ۱۴۱، سهم پتانسیل رشد بیشتر را خواهد داشت. شرکت از نظر عملیاتی نیز وضعیتش بهبود پیدا کرده است و وضعیت قراردادهای شرکت مناسب تر از گذشته می باشد. البته سهم بسیار پر ریسک است و بازدهی آن هم متناسب با ریسک آن می باشد و در واچینگ رنگ قرمز را از نظر ریسک برایش در نظر گرفته ام.

روز سه شنبه نیز در مجمع وصنعت حضور داشتم، متاسفانه تا وقتی که مدیران را بر اساس . . .

بگذریم.

دیدن لبخند و خنده ی مردم به من آرامش می دهد و چه خوب است ابتدای صبح با لبخند زندگی را آغاز کنیم و این مهربانی مسری را با چند عضله ی کوچک در جامعه منتشر کنیم.با آرزوی آغازی شاد

سلامت باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *