طوفان شن بازار مالی

سلام

فضا، فضای عجیبی است. رشد و حرکت بازار در این روزها را ترسناک می بینیم و امیدوارم اشتباه نکرده باشم. هجوم یکباره ی نقدینگی به بازار و صف خرید دسته جمعی بازار نشان از همان حرکات هیجانی سال گذشته دارد و سناریو های مختلفی را می توان تصویر نمود. صف های خرید روز سه شنبه همان قدر بودار بود که صف های خرید روز دوشنبه.

حجم نقدینگی گسیل شده به بازار حکایت از یک حرکت دسته جمعی است و متاسفانه هنوز دلیل بنیادین محکمی برای این قضیه نیافته ام.

کسری بودجه ی دولت حتمی است و زیاد نباید به طرح های رویایی دل بست، اقتصاد جهانی سیگنال های شفافی به بازارها می دهد و صد البته امیدوارم گشایشی در کاهش قیمت نفت حاصل شود.

سهم های شاخص ساز خوب در بازار جولان ی دهند و ای کاش شاخص نشان دهنده وضعیت بازار بود، از آن طرف با نمایش رنگ سبز شاخص به سهامداران امید داده شد و از طرف دیگر در سهمهای کناره غالبا فشار فروش.

البته این اتفاق شاید یک پولبک باشد ولی از نظر بنیادی دلیلی جز مذاکرات و اطلاعات نهانی نمی توان یافت و به نظرم گاهی بی حرکت ماندن تا تخمین وضعیت حرکت مناسب تری باشد و صد البته عمل به استراتژی شخصی از آ« هم مناسب تر.

گزارش ها یک به یک روانه کدال می شوند و در بهترین حالت می توان گزارش ها را معمولی دانست اما امید به خروج از رکود در حال تقویت است.

در عمده ی سهمهایی که در گزارش های بازار خرید داشتم فروشنده بودم و مقدار باقی مانده را تا تخمین شرایط نگاه خواهم داشت و صد البته تمامی آنها خریدشان به دید نوسان بوده است و به نظرم در شرایط فعلی نباید هیجانی دست به پورتفوی میان و بلند مدت زد.

دولت گرسنه ی سال آتی توانایی دست اندازی اش افزایش خواهد یافت، در پست های قبل بودجه ی این دولت گرسنه را بررسی داشتم و به واقع بر این اساس دولت چاره ای نیز نخواهد داشت جز دست درازی به صنایع نفتی و معدنی و سهامی ازین دست. قیمت های محصولات پتروشیمی را مد نظر داشته باشید و رصد بازار چین حاکی از افت قیمت هاست.

مدتی بود که قصد داشتم تحلیلی از یک قطعه ساز را در وبلاگ قرار دهم ولی متاسفانه سهم آن قدر رشد کرده است که ترجیح دادم بی خیالش باشم، قطعه سازی ها و حتی خودروسازها زمان شکستن پی به ای شان رسیده است، در خودرو دیگر حتی سرمایه گذاری سمند هم فروشنده است!! آن وقت این سیگنال های ۱۰۰۰ تومانی را در فروم ها و سایت ها دیگر نمی توانم هضم کنم

شخصا در این روزها هیچ خریدی در برنامه ندارم و اصولا ازین اوضاع ترس دارم.

 بدرود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *