تحلیل روز-کورسوی آرامش

سلام

اوقات بخیر

حجم زیادی از گزارش ها به روی کدال می آید و برای بررسی زمان زیادی می طلبد، اما به صورت کلی گزارشات جالبی نداشته ایم و عمدتا گزارشات ضعیف. شرایط بازار به نظرم در حال تغییر کردن است و از فردا کم کم به نظرم شرایط برای خرید مجدد به دید نوسان بیشتر فراهم خواهد شد و صد البته سعی دارم که کمی به سبد میان مدت وزن بیشتری بدهم و معاملات کوتاه مدت را کمتر نمایم. برای فردا اندکی وگستر با دید نوسان در برنامه دارم و صد البته این مدل معامله ریسکش بالاست.

در کف های قیمتی حجم خوبی معامله می شود.

فملی هم در این روزها خیلی خوب بالا آمده، رویی ها بر خلاف انتظارات گزارشات دلگرم کننده ای نداشتند، پترویی ها متعادل بودند ولی باید به قیمت جهانی محصولات توجه ویژه ای داشت و علاوه بر این پر ریسک ترین گروه در کسری بودجه به شمار می آیند و از این گروه سعی می کنم دور باشم. ساختمانی ها هم مقداری اگر اصلاح بکنند برای نوسان مناسبند، از گروه دارو داسوه و دسبحا و والبر را در رصد دارم و در صورت افت مناسب خواهد بود و البته دسبحا فقط برای رصد. گروه دارو نیمه ی دوم سال بیشتر دیدن دارند. بانکی هم اگر افتشان کمی دیگر ادامه یابد برای خرید جذاب می شوند.

گزارش دلر هم حرفی برای زدن باقی نگذاشته، شرکت را منفجر کردند انگار؛ نوبرانه ی پاییزی بود!!

یک مسئله که این روزها بسیار شایع شده است و لازم است به آن توجه بشود:

حجم عمده ی مطالبی که در سایت ها و وبلاگ ها به عنوان شنیده های بازار و رانتامنتال و مباحثی ازین دست مطرح می شود تنها بررسی تحلیلگران است که به عنوان شنیده به خورد فعالان می دهند و عدم توجه به این مسائل لا اقل زیانی در پی نخواهد داشت و صد البته خبر رانتی مناسب را در سایت آن هم رایگان نمی گذارند و نباید دنبال افسونی برای سود کردن بود. برای این که خودتان هم به این قضایا پی ببرید مدتی آنها را در دفتر معاملات و گزارش خود یادداشت کنید؛ متاسفانه یا خوشبختانه ما انسان ها کم حافظه ایم.

سیستم فردا پولبکی به کانال صعودی خواهد داشت، ببینیم چه می شود و باید حجم معاملات رصد شود و صد البته ریسک سهم بالاست و ریسک پذیران پایین تر خرید بهتری داشته باشند.

طرح اخذ کارمزد به نظرم حتما اجرایی خواهد شد و خیالتان راحت که بازار کشش را دارد و صد البته مقداری افت را در بازه ی کوتاه مدت خواهیم داشت و سپس شرایط به روال سابق بازخواهد گشت. متاسفانه در وبلاگ نمی توان به راحتی نمودار رفتاری گذاشت و در اولین فرصت سعی می کنم با نمودار این مسائل را تشریح کنم.

در خودرویی ها هم اخباری مبنی بر فروش اقساط بدون بهره آمده است، خودرو های چینی نرم نرم به رقبایی سر سخت تبدیل می شوند و صرفا به گزارش تعدیل ۱۰۰ درصدی ایران خودرو نباید نگاه کرد و آینده ی سهم باید ملاک قرار گیرد، ما در این صنعت جذابیت نداریم و البته امیدوارم که پیدا کنیم. قطعه ساز ها در صورت افت می توانند مجدد به لیست واچینگ راه یابند.

خوشحالم که دیگر همچنین خبرهایی از آن مردی که رفته است نمی شنوم:

سفر به ورامین:

مقام ارشد آن زمان: مردم! مترو را بیشتر دوست دارید یا قطار؟

مردم یک صدا می گویند: مترو!

بدین ترتیب طرح مترو تصویب می شود و طرح قطار هم که کارشناسی شده برود گوشه ای خاک بخورد؛ به این نمی گویند احترام به رای مردم؛ به این می گویند پوپولیسم و هزار درد بی درمان دیگر

لابد اگر می گفتند هواپیما، طرح هواپیما تصویب میشد . . .

بگذریم. . . حرف برای گفتن بسیار است و ان شا الله وقتی دیگر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *