۶ گام برای ارتقای شغل و افزایش درآمد

ارتقای شغل

۶ گام برای ارتقای شغل و افزایش درآمد

یکی از مسیرهای رسیدن به استقلال مالی، استفاده از شغلتان در راستای افزایش درامد هست و برای این منظور شما باید همواره مهارت‌های خودتان را توسعه دهید و با تقویت مهارت‌های خود، رتبه ی شغلی خودتان را ارتقا دهید و در مسیر ثروت قدم بردارید.

بدون شک کمتر کسی علاقه دارد که برای سال‌های طولانی در یک موقعیت ثابت به کار خودش مشغول باشد و پیشرفتی در کار خود نداشته باشد و به افزایش درآمد ناچیز سالیانه بسنده کند. ازاین‌رو به ۶ گام مهم در راستای پیشرفت شغلی و افزایش درآمد در این مقاله پرداخته‌شده است.

مهم

شغل شما، به‌مثابه‌ی ثروت شما یا راهی برای ثروتمند شدن شما هست

مطمئناً کمتر کسی را خواهیم یافت که با جمله‌ی بالا مخالف باشد و به‌واقع شغل ما حتی گاهی اوقات سنجه‌ی تعیین ارزش هر یک از ما هست (گرچه شخصاً با آن کاملاً مخالفم ولی با عقاید جامعه نمی‌توان جنگید)

با این تفسیر پی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ثروت، توسعه‌ی کسب و کار و افزایش درآمد از شغلتان هست و در این مقاله به‌تفصیل به بیان جزئیات و راهکارهای افزایش درآمد شغلی پرداخته‌ام.

کافی است تنها در مرحله‌ی اول به شش گام زیر عمل کنید و توصیه می‌کنم این مقاله‌ی فوق‌العاده را حتماً کامل مطالعه کنید!

گام اول: بیشتر کار کنید

این توصیه‌ای بسیار ساده است ولی چطور می‌توان بیشتر کار کرد؟

۱)      اگر کارمند هستید، اندکی بیشتر از انتظارات کارفرما در کار ظاهر شوید.

۲)      اگر صاحب کسب و کار هستید، زمان کیفی بیشتری برای کار خود بگذارید

زمان کیفی به زمانی گفته می‌شود که شما تمرکزتان کامل بر روی یک موضوع است. برای افزایش زمان کیفی با اقداماتی ساده مثل ممنوع کردن چک کردن اینستاگرام در حین انجام کار، زمان بندی کار برای برقراری تماس‌های غیرضروری و به‌طورکلی با حذف هر اقدام غیر مرتبط با کارتان، زمان کیفی اختصاص داده‌شده را می‌توانید افزایش دهید.

افزایش ثروت | افزایش درامد

سخت کار کنید | افزایش درامد

نکته‌ی مهم

افزایش زمان کیفی اصلاً به میزان افزایش ساعات کاری نیست، حتی ممکن است ساعات کاری کاهش هم پیدا کند. مهم این است که تمرکز شما در حین کار بیشتر از قبل باشد.

گام دوم: لطفاً دوست داشتنی باشید!

مطمئن هستم که شما هم با من در این مورد هم‌نظر هستید. چه کارمند باشید یا کارفرما، دیدن یک آدم شاغل عبوس در صبح یک روز کاری پرانرژی اصلاً صحنه‌ی جذابی نیست. در سال‌هایی که به‌عنوان مشاور سرمایه گذاری مشغول به فعالیت بودم، بارها برخی از همکاران عبوس و ناراحت ملاقات می‌کردم و متأسفانه این سخت‌ترین بخش کار من بود، کاری سخت‌تر از پیش‌بینی بازار بورس و پیشنهاد خرید و فروش سهام!

انسان‌های دوست داشتنی و باانرژی بالا جاذب انرژی هستند و مشتریان به سمت آن‌ها سوق پیدا خواهد کرد و مزیت بیشتری برای شرکت خواهند داشت. پس تلاش کنید دوست داشتنی‌تر باشید!

مطمئناً اگر دوست داشتنی‌تر باشید، مهارت‌های شما زودتر توسعه پیدا خواهد کرد و ارتقای شغل شما هم راحت‌تر خواهد بود. هیچ مدیر یا مشتری عاشق یک انسان عبوس و ازخودراضی نیست!

گام سوم: شبکه‌سازی کنید

مطمئناً منظور من از شبکه‌سازی، گروه ساختن برای مسخره کردن مدیرعامل یا بقیه‌ی کارمندها نیست، یا این‌که تیمی برای زیراب زدن درست کنید!

یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت در شغل، ایجاد رابطه‌ی منطقی و مناسب با سایر همکاران و مشتریان است. مطمئناً برای ایجاد یک رابطه‌ی خوب و فعالانه با مشتریان یا سایر همکاران شما مجبور به ازدواج با آن‌ها نخواهید بود!

ارتباط داشتن با انسان‌های درست و منطقی در فعالیت حرفه‌ای، تمام چیزی نیست که شما برای موفقیت به آن نیاز دارید اما بخش مهمی از آن است، شما برای انجام وظایف فعلی خود نیاز به ایجاد یا توسعه‌ی یک شبکه‌ی گسترده با افراد موردنیازتان خواهید بود. آن‌ها حتی یک منبع مناسب برای پیشنهاد موقعیت‌های شغلی به شما هستند.

برای مثال اگر در صنعت مالی نظیر بانک یا بورس و غیره کار می‌کنید، شما حتماً باید شبکه‌ی گسترده‌ای از دوستان و همکاران در سایر شرکت‌ها یا بانک ها داشته باشید. مطمئناً حافظه‌ی آن‌ها برای پیشنهاد شغل مناسب شمارا یادشان خواهد آورد. مطمئناً شبکه‌ی اجتماعی لینکدین یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد ارتباطات است.

برای ساختن شبکه‌های گسترده در حیطه‌ی کاری خود، از هیچ کمکی به همکاران و هم‌صنف‌های خود دریغ نکنید و مطمئن باشید پاسخ کارهای نیک شما، بهتان بازخواهد گشت. دنیای امروز، سرشار از اطلاعات است پس دیگر آگاهی از یک فرمول اکسل یا یک روش حل مسئله برای شما مزیت رقابتی محسوب نمی‌شود، بلکه ارتباطاتی که به‌وسیله‌ی آن فرمول با دیگران به دست می‌آورید مزیت رقابتی شما خواهد بود.

از دیگر روش‌های ساختن ارتباطات می‌توان به حضور در نمایشگاه‌ها، مراسم‌ها (برای مثال افطاری، ناهار یا دورهمی­های کاری)، شرکت در کنفرانس ها، حضور در دانشگاه ها و روش‌هایی ازاین‌دست اشاره کرد.

گام چهارم: جذاب باشید، لطفاً.

جذابیت در محیط کار | افزایش درآمد

افزایش جذابیت

مطمئناً هیچ‌کسی علاقه ندارد که یک انسان منفعل به نظر برسد ولی چرا برخی برای افزایش جذابیت خود حتی از لبخند یا پوشیدن لباس رسمی اتوکشیده و مرتب هم دریغ می‌کنند؟! با افزایش جذابیت زودتر استخدام می‌شوید، زودتر مقامتان ارتقا می‌یابد و درآمدتان بیشتر از همکارانتان خواهد بود. انسان‌هایی که جذاب تر هستند به‌صورت میانگین سه یا چهار درصد بهتر از انسان‌های جذاب به چشم می‌آیند.

یادآوری

افزایش جذابیت اصلاً به معنا پوشیدن لباس‌های نامتعارف یا رفتار نامتعارف در محیط کار یا حتی پاچه‌خواری نیست بلکه کاملاً در تضاد با این رفتارهاست.

خوشبختانه اصلاً لازم نیست شما دست به عمل جراحی بزنید تا زیباتر شوید، کافی است چند کار ساده برای افزایش جذابیت خود انجام دهید. چهره‌ی مرتب و بهداشتی، عطر خوش، لباس متناسب با عرف محل کار، داشتن اعتمادبه‌نفس مناسب، مهارت‌های اجتماعی خوب و مهارت‌هایی ازاین‌دست می‌تواند به افزایش جذابیت کمک نماید. هر فردی با تمرکز بر روی آن‌ها می‌تواند جذابیت خود را افزایش دهد.

معرفی کتاب

کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم نوشته‌ی لیل لوندز یکی از بهترین کتاب‌ها در این زمینه هست.

گام پنجم: به آموزش و توسعه‌ی مهارت‌های خود ادامه دهید.

افزایش درآمد | هوش مالی | توسعه ی کسب و کار

توسعه مهارت شغلی | افزایش درآمد

یکی از مشکلاتی که در سال‌های ابتدایی کار با آن مواجه بودم این بود که بسیاری از مهارت‌های من در حین کار بلااستفاده بود و این مسئله باعث شد بعد از مدتی کمتر از یک سال به احساس رخوت از شغلی که داشتم دچار شوم. این اتفاقی است که برای بسیاری از کارمندان در محیط کار می‌افتد، ولی آیا باید تسلیم شرایط شد؟

این کاری بود که شخصاً هرگز انجام ندادم و بخش قابل توجهی از حقوق خود را صرف توسعه‌ی مهارت‌های حرفه‌ای خود کردم و همین مسئله باعث شد بعد از یک سال پیشنهادی بسیار خوب از یکی از شرکت‌های بزرگ کشور برای همکاری داشته باشم.

شما برای پیشرفت همواره باید مهارت‌های خود را افزایش دهید و مطمئن باشید مهارت‌هایتان مسیر مدنظرتان را خواهد ساخت. اگر نیاز به دریافت مدارک حرفه‌ای در کار خوددارید، درگرفتن آن اصلاً تعلل نکنید و متأسفانه بسیاری از انسان‌های حرفه‌ای موقعیت‌های مناسبی را فقط به خاطر همین اهمال‌کاری در کسب مدارک و مدارج از دست می‌دهند.

برای توسعه‌ی مهارت‌ها حتماً لازم نیست کلاس‌های پرهزینه بروید، گوش دادن به پادکست‌ها، مطالعه‌ی محتوای کانال‌ها یا سایت‌های حرفه‌ای یا حتی مشاهده‌ی ویدئوهای یوتیوب در حیطه‌ی کاری شما، بسیار مفید خواهد بود.

حتی اگر برای پیشبرد یک پروژه نیاز به هماهنگ‌کننده یا رهبر بود، این بهترین فرصت است برای یادگیری و نشان دادن مهارت‌های شما در محیط کار. مطمئناً این توانایی برای کارفرما یا مدیرعامل بسیار ارزشمند خواهد بود.

گام ششم: بدانید که چگونه خودتان را در بازار کار عرضه کنید!

گاهی اوقات ممکن است شما کار جدید و مناسبی پیدا کنید. آیا مهارت‌های لازم برای پیدا کردن فرصت های شغلی جدید، دانش کاربردی مذاکرات شغلی، صحبت در خصوص آینده‌ی صنعت، توانایی فروش مهارت‌های خود را دارید؟

افزایش درآمد | آموزش ارتقای شغل |

فروش مهارت

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شما برای توسعه‌ی درآمد خود از شغلتان باید تقویت موضوعات بالا باشد تا خودتان را با بهترین پیشنهاد به بازار کار عرضه کنید و درآمد مناسبی داشته باشید. این شش گام که در مقاله ذکر شد، مطمئناً از بهترین گام‌های رشد شغلی و توسعه‌ی درآمد شما خواهند بود. در آینده نیز مقالاتی در این خصوص قرار خواهیم داد و تا آن زمان سعی کنید این شش گام را تقویت کنید.

لطفاً همین حالا کاغذ و قلم را بردارید و برنامه‌ی خودتان برای برداشتن شش گام بالا یادداشت کنید.

بی‌صبرانه منتظر یادداشت‌ها و نظرات شما و کسب اطلاع از پیشرفت‌های شغلی شما هستیم.

6 پاسخ
  1. سعید روزبهانی
    سعید روزبهانی گفته:

    مطلب بسیار خوبی جناب آقای رحمانی
    این روزها که شرکت ها در گیر و دار استخدام و عقد قرارداد با کارمندان هستند با این موارد برخورد زیادی داریم.
    تشکر می کنم

    پاسخ
    • حسن رحمانی
      حسن رحمانی گفته:

      سلام
      وقت شما هم بخیر و تبریک می گم که برای آموزش و پیشرفت خودتان زمان گذاشته و مطلب را کامل مطالعه کردید. امیدوارم توانمندی های تان را به خوبی بروز دهید و برایتان آرزوی موفقیت دارم.
      متشکرم از ارسال نظرتان
      شاد و پیروز باشید

      پاسخ
    • حسن رحمانی
      حسن رحمانی گفته:

      سلام و درود فراوان به شما
      خیلی خوشحالیم که مخاطب با دانشی همچون شما از سایت بازدید کرده است و به شما بابت علاقه تان به آموزش تبریک عرض می کنم
      متشکرم از شما
      پیروز باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *