تحلیل روز – صبح

سلام

لا اقل اگر دین ندارید، آزاده باشید

کاش به جای تمام ذکر مصیبت ها لا اقل مفهوم این یک جمله به ذهن مردم بنشیند و صد حیف که مداح می گوید که در محرم آب کمتر بخورید و آن یکی می گوید پنج قمه نذر پنج تن و آن یکی جعل تاریخ می کند

بنده نه دین شناس هستم و نه عالم، ولی ” ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی، این ره که تو می روی به ترکستان است”

بگذریم

پول خوبی به بازار تزریق شده است و سرمایه گذاران از حصول توافق تا حد زیادی مطمئن شده اند و به سمت سهم هایی که از حصول توافق سود می برند حرکت می کنند و لازم نیست نام برد و کافی است به دیده بان بازار اندک نگاهی بیندازیم تا تاپ های هر گروه را مشاهده کنیم.

برگزاری جلسات جند جانبه در عمان خبر بسیار خوبی است و نرمش قهرمانانه نیز لغتی است که زیاد به گوش می رسد و تلفیق این ها امیدی از جنس توافق است و امیدوارم که این اتفاق بیفتد. در برخی از سهمها رشد پیشخور می شود و لازم است به آنها توجه کنیم. در گروه دارویی والبر و دسبحا شرایط خوبی دارند و از مدیریت مناسبی بهره می برند و البته حق تقدم نیز دارند.

صادرات دارو به عراق و سوریه روند مناسبی ندارد.

شرکت های پیشرو در مبحث داروهای مکمل در آینده با بازار داخلی با حجم ۱۲۰۰ میلیارد رو به رو خواهند شد.

آمریکا نیز طرح محرک پولی اش را متوقف کرد و احتمال این می رود که تغییراتی را در نرخ بهره اعمال نماید. فعلا خبرهایی که از دایره ی مرزهای این کشور بیرون می آید اخباری مثبت است .

فارغ از هر بحثی باید از حرکات هیجانی در بازار دوری جست و بالاخره هر افتی نزولی خواهد داشت و حرکات فعلی پیشخور کردن اخبار خوب است، البته چشم انداز این اخبار خوب می تواند آینده ی زیباتری را رقم بزند ولی نباید فراموش کنیم که با دولت تشنه ای رو به رو هستیم و مدتی دیگر مباحث مربوط به بودجه و ریسک های حول حوش صنایع را خواهیم داشت.

حجم خبرهای خوب بالاست و امیدوارم که امیدها تبدیل به یاس و نا امیدی نشود و صد البته بازتعریفی در مسائل بنیادی انجام گیرد.

آزاد و پیروز باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *